فروش زرشک قاین با ارسال به تمام ایران

در منطقه خراسان جنوبی زرشک قرمز (Red Barberry) رشد کرده و تولید می شود. در اینجا به برداشت زرشک در قاین  و نحوه  فروش زرشک قاین می پردازیم. می خواهیم به این پرسش جواب دهیم که کشاورزان بعد از برداشت زرشک و خشک کردن آن چگونه آن را به فروش می رسانند.

منطقه تولید زرشک قرمز در ایران

دو شهر قاین و بیرجند و روستاهای اطراف در واقع تامین کننده  تقریبا زرشک کل ایران و کل دنیا هستند. چرا که در جاهای دیگر یا زرشک برداشت نمی شود و یا اصلا جنبه تجاری ندارد. صادرات زرشک نیز کامل در اختیار و انحصار کشور ماست. بنابر این قیمت زرسک صادراتی در دنیا در کشور ما تعیین می شود.

اگر برنامه ریزی خوبی در این زمینه شکل گیرد یک جهش اقتصادی در خراسان جنوبی صورت می پزیرد. چرا که زندگی اقتصادی بیشتر کشاورزان این منطقه بر اساس فروش محصولات زرشک و پسته و عناب می چرخد.

تولید زرشک تازه

فصل برداشت و چیدن زرشک قاین

موعد برداشت و چیدن زرشک قرمز فصل خزان است. همان طور که احتمالا می دانید از لحاظ  جغرافیایی مکان رویش زرشک قرمز ایرانی در منطقه قهستان یا خراسان جنوبی واقع شده است.

زمان برداشت زرشک به طور کلی از اواخر مهرماه تا اوایل آذر ماه می باشد. البته بسته به نقطه جغرافیایی در خراسان جنونی هم زرشک مناطقی زودتر و مناطقی دیرتر به فصل برداشت می رسند. قاین از جمله شهرهایی است که زرشک آن زود به فصل برداشت می رسد و روانه بازار می شود.

خشک کردن زرشک تازه

کشاورزان کشمش آفتابی تاکستان و زرشک را به شیوه و روش های مختلفی خشک می کنند. عده ای از کشاورزان تولید زرشک دانه اناری را ترجیح می دهند چرا که زودتر آماده عرضه به بازار مصرف می شود. کشاورزان با تولید زرشک دانه اناری زودتر محصول خود را تبدیل به پول می کنند و البته ارزان تر هم می فروشند.

زرشک دانه اناری در کمتر از سه هفته خشک می شود. کیفیت این زرشک علاوه بر نوع درختچه و ریزی و درشتی حبه ها به هوای خوب و آفتابی نیز بستگی دارد تا رنگ و کیفیت زرشک محفوظ بماند.

خرید زرشک خشک

فروش زرشک قاین

کشاورزانی که زرشک را تولید می کنند در دو دسته کلی جای می گیرند:

  • کشاورزانی که بعد از خشک کردن آن را به کارگاه های بیرونی می سپارند تا عمل سورتینگ را باری آنها انجام دهند.
  • کشاورزانی که خود کارگاه های آماده سازی زرشک دارند و زرشک اماده را به خریداران عرضه می کنند.

قیمت زرشک عمده

فروش زرشک پفکی قائنات شاید تفاوتی با سایر محصولات نداشته باشد. چندین شیوه برای فروش زرشک قاین وجود دارد.

  • کشاورزان آن را مستقیما به دست مصرف کننده ها می رسانند. اگر به سایت هایی چون دیوار و شیپور مراجعه کنید شماری از این کشاورزان را پیدا خواهید کرد. این کشاورزان به امید یافتن بازاری مستقیم در این وب سایت ها فروش زرشک قاین دارند. در این حالت واسطه ای وجود ندارد.
  • خرید زرشک خشک آماده نشده  توسط واسطه هایی  که آنها اسباب آماده سازی زرشک را ندارند. این واسطه ها سپس زرشک را به کارگاه  ها برای آماده سازی  می سپارند.  در این حالت بین کشاورز و مصرف کننده حداقل ۳-۴ واسطه وجود دارد
  • فروش زرشک قاین به صاحبان کارگاه ها. آنها زرش که آماده سازی کنند و یا بفروشند. در این مورد حداقل ۱-۲  واسطه بین تولید کننده زرشک  و مصرف کننده زرشک وجود دارد.

بعد از آماده سازی زرشک، خرید عمده زرشک پفکی و خرید زرشک دانه اناری  معمولا توسط بنکداران انجام می شود.  با توجه به این که اکنون ساده ترین و سریع ترین  راه ارسال با اتوبوس است،  بنکداران زرشک را به تمام نقاط ایران می فرستند. هزینه حمل زرشک بسته به دوری یا نزدیکی آن به خراسان جنوبی بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو است.زرشک آبرام

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما